fredag 27 november 2009

Telefonnojja!

Ja vart har dagen tagit vägen egentligen?? Tycker jag inte gjort annat än att prata i telefon....med allt och alla! Emma några timmar....det kommer bli bra med henne ska du se. Per flera timmar, resesällskap tills han var hemma i säkert förvar, uscha köra bil i 7 timmar :( Vicky i åter flera timmar....grattis vännen ;) Shit vad tillgänglig jag varit idag...men fått mycket gjort medans också. Körit en fuller mor hem från krogen tex :P Köpit några grejjer till mitt lilla hushåll idag också! Så roligt att handla begagnat! :) Kom på de idag att mycket av det jag äger och har här hemma är begagnat..hehe men det tycker jag är charmigt ;)

Hittade Lindts choklad med mousse på Maxi, var tvungen att köpa den för den påminner om Ramona och Paris. Suttit och drömt mej tillbaka här ikväll...och mula i mej alla 140 grammen :PJag har väl aldrig påstått att jag varit smart men ibland är jag riktigt dum, om jag får säga det själv. Kom på mej själv att jag lagt till en dum vana, den är att vara uppe sent på kvällarna, detta innebär att jag också tar sista kvällspromenaden med Ronja ganska sent...de senaste kvällarna efter klockan 1 på natten. Vid klockan 1 på natten släcks alla gatlysen i metropolen Sörberge. För att hitta i det mörka bär jag därför med mej en ficklampa för att lyckas se trottoaren på natten. Det här har gått ganska bra faktiskt...tills igår....kom då på vad jag läste i tidnignen..att blottaren varit framme igen...tänkte på vad mycket konstigt folk som faktiskt bor i Sörberge. Sökte då stöd i min övertygelse om att det också bor mycket folk i mitt område så skulle nått hända finns det många öron och ögon. Då kom jag in på vad vi just läst i psykologin, om "bystanders" , kort att ju fler på samma ställe desto färre bryr sej. Riktigt tröstande! Men! Anledningen att jag ger mej ut mitt i nätterna är också min stora beskyddare här i världen! Ronja skulle aldrig låta det hända matte nått! Visst sötis? Hon ser ju dessutom riktigt farlig ut.....

Hugaligen! Henne skulle man inte vilja möta en mörk natt inte! :P Nu är det snart helg....tack vare några speciella damer i ett speciellt sällskap har jag ganska så klar bild för mej hur den kommer att se ut. ;) Uppdatering kommer! Nu: over and out!

2 kommentarer:

  1. hehe, kul att höra att de finns nån som e värre än mig. Jag gå ut sista promisen strax efter 00 o jag ha ju bara en liten bebeis, de ska inte va uppe så länge o hon e inte heller direkt någon beskyddare i kvälls mörkret ;-P
    Men min tele e såå tyst såå tyst, ha ingen fattat att jag e tebax till omvärden ;)

    SvaraRadera
  2. Haha...ja men...visst bor det en liten varg i Lilly också? :P

    Jag har fattat de! Pratat me dej jue! Tänk va mycket man hinner säga på så kort tid ;) krams

    SvaraRadera