måndag 9 november 2009

Back from Paris!

Ja nu är jag hemma igen! Tänk vad en vecka kan gå fort! Min och Emmas lilla impulsresa blev ju helt underbart bra! Vi fick bo hos Emmas kompis Bartolo med hans flickvän och Fabritsio (ja grabbarna är båda från Italien). Bartolo var med oss när han hade tid över, men vi var lyckligt lottade att han samma vecka hade en vän från tyskland på besök, Ramona. Henne hängde vi med hela dagarna, promenerade runt i stan och kikade på Moulin Rouge, sacre coeur, Eiffeltornet, var på bio, käkade på kina och myste på barer. En riktigt söt tjej må jag säga :)
Direkt när jag kom till Paris kände jag att jag trivdes riktigt bra där. Blev liksom kär i staden. Vi startade alla dagar på samma sätt: traskade ner till bageriet och köpte lite coissanter, mums! Vi kom också fram till att vi avslutade alla dagar likadant också...med att dricka vin haha! En kväll var vi ut med Bartolos kompisar, riktigt trevliga grabbar. Det är något med fransmän...jag tror det är det mörka håret och skägget! Dom känns också väldigt öppna, ärliga och trevliga. Inga machomän där inte! ;) Finast av de alla var ju självklart James Morrison! Ååååh va bra konserten var! Helt över förväntan! Jag trodde han skulle vara lite lugnare...men det var ju ös i karln! :D I ruset efter den braiga upplevelsen bar det då av till ett "sociotetsparty" som Bartolo hade skrivit upp oss på listan till. Där drack vi lite vin (no shit?) och dansade i massor! En jätte bra sista kväll i staden. Både jag och Emma har ju gått igenom stora förändringar på sistone så det var skönt att få komma iväg och bara slappa och ha roligt tillsammans. Det bästa av allt var att få bo hos Bartolo och få umgås honom och hans vänner, att få känna på hur en fransman lever som. Karln var också så otroligt fin, både på utsidan och insidan ;) Riktigt snäll! Så här ser han ut....

Haha! Han är ju skådespelare så jag hittade den här bilden på internet, Google är bra ibland ;) Jag har tyvärr inga roliga bilder att lägga upp nu, min kamera suger och Emma hade en ny, så jag överlät åt henne att agera paparazzi! Jag ska få bilder av henne senare...så det kommer väl upp nån då :)


Resan har varit otrolig och jag är jätte glad att du drog iväg mej Emma på de här lilla äventyret! Merci beaucoup!!!! Nu är det bara att planera nästa resa ;)

2 kommentarer:

  1. Italienare är bra skit....om jag får säga det själv ;)

    SvaraRadera
  2. SÅÅÅÅ JÄÄÄÄVLAAA ROLIGT EMMA! Åh gud vad snygg han är...

    SvaraRadera