fredag 5 februari 2010

Vart tog veckan vägen??

Ja det har verkligen varit mycket denna vecka! haha! "Du är som farmor, fullt upp hela tiden!" som pappa sa när jag sprang på han utanför ICA tidigare idag. Jajemän! Vad har jag då haft full upp med sedan sist? ja...ska vi ta en snabb review?

Måndag: var upp till Härnta och besiktade Saaben:RAKT IGENOM! :D Därefter var jag förbi hos Anna och fick se hennes "nya" lägenhet. Där fikades det bullar och cupcakes i formarna hon fick av mej i julklapp. Stjärna i kanten där! Såå gott! Fick även en jätte söt liten bok i födelsedagspresent med vänskapscitat. Texten på framsidan var klockren: "Du kommer alltid att vara min vän....du vet för mycket!" :D Drog sedan hemöver och upp till Sidsjöbacken för att jobba.

Tisdag: Hemma och fixade lite sedan iväg till Bergsåker på nya buggkursen. Otroligt mycket folk och många duktiga killar! Känns bra att var igång igen ;)

Onsdag:Vaknade av att Elvina ringde och ville ha lite tips för hur hon skulle handskas med hunden hon passade. Jag och Ronja åkte ner för att möta det lilla monstret. Efter lite bök och stök kom vi upp till skogen där vi släppte båda hundarna så Ronja fick tuckta och trötta ut honom lite ;) Sedan tog jag Saaben in till stan för att åka med Vicky på MIUN och fixa lite grejjer på tråk Jurudikkursen. Det gick riktigt bra så vi drog ner till stan och åt grymt god laxlunch på 7 kryddor. Efter att surrat ihjäl oss om diverse ämnen (läs relationer) stressade jag vidare hem och hämtade upp far och fortsatte vår resa till Timrå badhus. Där simmades det ett antal längder, avnjöts lite frukt och "boundades" med pappsen. Hem med pappa och vidare in på senmiddag hos Marinis. Behövde verkligen de för oftast efter mina möten med Marina ser jag så klart på saker och ting. Så även denna gång. Det är så skönt när jag får prata med henne om något som rör sig i mitt lilla huvud, vända på det lite, och sedan lägga det bakom mej! Så glad att jag har dej vännen! :D

Torsdag: Helvetes snödag! Fixat lite hemma med diverse saker och tar sedan bilen upp till mamma. Innan jag tar mej upp till henne hinner jag sitta fast i bilkö bra länge i kaoset på Deltavägen och i en snövall nere vid E4an vid henne. Grrrr!! Men det var inte bara jag som led i snöovädret! Jonas fastnade också i samma plogvall hehe! Jag hjälpte mammsen lite i laggårn och att ta in ved för stackarn har ju problem med ryggen ...uscha! :( Så kom då äntligen Felicia och plockade upp mej....drygt en timma senare än vad vi tänkt...även hon hade problem med snön.....wow! Men vi anlände till slut till Härnta och Barbro Börjessons föreläsning. Det var riktigt trevlig och jag lärde mej lite smått och gott. Bäst var väl för min egen del att hon resonerar ganska likt mej...just med att behålla lugnet och tryggheten med de små bestarna...jag känner mej i bland lite väl tråkig med Ronjis men men...det funkar ju för oss :) Efter föreläsningen åkte vi hem till Anna och surrade i massor (att mina käkar inte går ut led de kan man ju undra) och smaskade kladdkaka! Namminammi! :D

Fredag: Efter Barbros föreläsning kände jag mej lite tuff och ville ge mej på monstret på Veteslingan igen så jag kontaktade Elvina som även idag var hundvakt åt besten och tog Ronja med mej och åkte ner. Men innanför dörren mötte jag idag en helt annan hund, och en helt annan tjej än sist! Vi gick ut och tog en promenad och oj vad förvånad jag var att se framstegen de gjort på dessa få dagar! Det var så otroligt roligt att se hur snabbt saker hade förändrats! Elvina hade verkligen gjort ett jätte jobb och jag är djupt imponerad! Det ska bli jätte roligt att se hur deras vänskap utvecklas i framtiden :) Efter den titten har jag fixat lite hemma, köpit ingridienser och lagat en festmåltid! Kände för att lyxa till det lite och inte alltid laga så simpel middag. Det blev: Färskostfyllda lövbiffar med tomat/mozarella tortellini en bönsallad, vitlöksbröd och ett glas gott, rött vin.


Resten av kvällen tänkte jag tillbringa framför en tjejfilm med en ostbricka och mer vin! Jag har fått flera erbjudanden på aktiviteter ikväll men känner mer för att riktigt slappna av och vila käkarna lite ;) Så ser min kväll ut och jag hoppas ni får en lika bra början på eran helg också! :)

2 kommentarer:

  1. ååååh vad mysigt gumman! Förutom den dr stora äckliga köttbiten då ;)

    SvaraRadera
  2. haha! förstod att du skulle reagera på de gumms...slarvat lite med min "non-meat-kost" men ska bli bättre på de. *lovar*

    SvaraRadera