söndag 7 februari 2010

Skiddag!

Visst vettö! Tog med mej Ronjis ner till Golfbanan för att inviga mina nya skidor och pjäxor! Solen sken och det var lagom varmt. Det var väl inte världens bästa spår och inte så bra glid i skidorna men det var härligt att komma ut, jag var glad och Ronja var glad! :D

Omelett till luch hos mammsen och sedan lax till middag, bortskämd! Jag fortsatte kvällen på Tjernstigen tittandes på Melodifestivalen med en skål ostbågar tillsammans med Jonas och Marie. Jag tyckte att det inte var så bra bidrag men gillade Al Fakir, får jag en son en dag vill jag att han ska se ut precis sådär! Urgullig! Efter det gick jag på jakt i Jonas kök och kom hem med en mortel, en sockerkaksform och ett toastjärn rikare! Great!

Detta har varit som en liten återhämtningshelg för mej. Jag har haft erbjudanden på aktiviteter både fredag och lördagkväll men känner att jag behöver varva ner. Tycker dock det är riktigt roligt att Lina ska gifta sig...och att de bakar flera bröllopstårtor nu för att välja ut det perfekta receptet! Hade varit smaskens att varit med i juryn men men...får bli en annan gång ;)

Så skönt att vara hemma igen...saknar bara världens bästa sambo! Vad gjorde jag utan henne egentligen? Så skönt nu när hon börjar "komma tillbaka" efter löpet, samma gamla glad Ronjis igen! :D Tycker om henne massor! Hon ifrågasätter inte att jag är hos mamma länge-bara hon får följa med. Hon gnäller inte över att jag ibland unnar mej cola och choklad-bara hon får ett smaskigt ben. Hon blir inte sur och avvisar mej när jag vill kramas-hon buffar på mej när jag slutar. Hon vill följa med mej på vad jag än gör, vara nära och ser på mej med sina kärleksfulla ögon som om jag betyder mest för henne i hela världen. Äkta kärlek!

Nu:sängen
Imorn:Jobba

2 kommentarer:

  1. De e en underbar sambo du har..de finns ingen bättre sambo än sin hund...kärleken e outstanding <3

    SvaraRadera
  2. haha ja men visst! skönt att du förstår mej gumms ;)

    SvaraRadera