söndag 28 februari 2010

Helgen är över..igen

Allt går så otroligt fort just nu! Men de e kul! Nu är det strax mars! Förstår ni! MARS! Snart tinar asfalten fram och alla fina bilar kommer börja rulla! Åhh alla crusingar! Jag tycker livet leker nu och det har ju varit de ödsligaste, tråkigaste månaderna på året! Och jag mår så bra! Och nej jag tror inte det är det där jag-är-singel-och-intalar-mej-att-allt-är-bra utan mer å-jag-andas-jag-känner-jag-lever-bra! Faktiskt! Tänkte på det när jag pratade med Emma idag. Ensam? Visst ibland, men den där ångesten, det där svarta, det där tunga, känslan av att inte räcka till, inte duga, inte vara bra nog har sakta avtagit. Idag tar jag det mer med en axelryckning, ser det som med mycket annat här i livet. Alla dessa känslor man får ibland är inte alls farliga utan helt naturliga, en del av livet. När jag ser på det så känns det som att de rinner av mej snabbare. Gick tex på Birsta härom dagen. Kom på mej själv med att gå och le mot barn....och mot par. Kände inte alls någon bitterhet...utan fick en lugn känsla av att "det kommer en tid, men den tiden är inte nu". Tiden som är nu består istället av helt andra saker. Som i helgen: slalomåkning i Skönviksbacken! Chokladmuffinsbak! Tjejfilm, massor av godis och relationssnack! 12 timmars arbetspass på ICA! Imorgon väntar 12 timmar i Sidsjöbacken med de Stockholmare som har sportlov och hittat sej ända hit upp. Det återstår att se hur många det är :) God natt på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar