måndag 15 februari 2010

Pensionärsfönstret...

satt jag och pluggade vid idag. Brukar vara skoj att kika ut där...hålla lite koll på världen liksom. Vem behöver FaceBook när man har ett pensionärsfönster? Inom loppet av en minut hann jag bli påmind 2 gånger om att livet går vidare, och personer med det. Kände en släng av ensamhet. Så kom jag på att det gäller ju också med mej, jag har ju också gått vidare. Funderade en stund till och kom in på affirmationer och kraften de för med sej. Hur fortsatte sedan min dag?? Tjaa....ett urplock: telefonsamtal med finaste Emma, grannar i gula arbetskläder, italienska lockosar, charmiga liftkillar, erbjuden biokväll, trevliga telefonsamtal, glada sms m.m.m.m.

Fortsätter på samma linje...imorgon kommer bli en bra dag. Imorgon är det fettisdagen och jag kommer njuta av en jätte god semla. Imorgon kommer jag dansa bra på buggen och ha jätte roligt. Imorgon kommer jag ha trevligt med mina vänner. Imorgon kommer bli en underbar dag! :D

2 kommentarer:

  1. Haha! Ja engelska är ju bekvämare! Men det var längesen nu tycker jag!

    vad är pensionärsfönstret?

    SvaraRadera
  2. ja men visst :P

    eeh...mitt köksfönster...när jag sitter där har jag full koll på vilka som går på ICA, Indiana och handelsbanken, som en pensionär! :P

    SvaraRadera