måndag 11 januari 2010

Hemma igen...

...efter kryssningen. Det var skönt att komma bort en sväng, skratta och barnsla sej med mamma och brorsorna. Vi har ätit gott och slappat. Jättte skönt verkligen!


Just nu plöjjer jag igenom gamla filmer för inspiration till min fest. Igår var det Grease, ikväll Walk the line med Johnny Cash. Det gör ont i hjärtat att se hur Johnny och June kämpade tillsammans, för varandra. Jag tänker tillbaka på tider, då också jag kämpat...ensam eller tillsammans med någon, för något jag trott ska finnas förevigt. Smärtan som så många gånger brände i bröstet. Den smärtan var, för mej, beviset på att det vi hade var äkta. Att det jag kände var värt att kämpa för. Men det hade ett slut. Den smärtan finns inte kvar. Ibland saknar jag den. Den visade att också jag kunde känna, kunde älska. Kommer jag någonsin våga släppa taget igen?

"Love Is A Burning Thing
And It Makes A Fiery Ring
Bound By Wild Desire
I Fell Into A Ring Of Fire

I Fell Into A Burning Ring Of Fire
I Went Down, Down, Down
And The Flames Went Higher
And It Burns, Burns, Burns
The Ring Of Fire
The Ring Of Fire"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar