söndag 6 juni 2010

SOMMARLOV! :D

Äntligen!

Jag vet att det varit lite tomt på bloggfronten....men det har kort och gott med att: jag har ett liv utan för datorn! :P

Jag har med andra ord haft fullt upp! Skola och nöjen, hela tiden hehe! Spenderat otroligt mycket tid med min fina studiegrupp för att fixa med vår lilla studie, sista två veckorna har det varit inlämning av uppsats, opponering och hemtenta också. Allt har gått förvånansvärt bra , tiden har gått så fort, vi har haft så roligt och betyget kommer nog bli bra också! Jippi! :D Så tacksam att bäbisen min har så snälla morföräldrar som ställer upp och har henne när jag jobbar eller behöver plugga. Flera kvällar denna vecka har hon varit ute med pappa, en dag kom hon till och med hem och hade plockat liljekonvaljer! ;) Så sött!


Mitt sommarlov började rätt bra cockså! Igår var jag upp till mamma och jagade kor, "mekade" partybuss, sådde lite blommor på Mitzys grav och slappade i gräset i solen med Ronjis. Härlig dag! Sedan bar det av till Vicky på middag och lite öl, alltid lika mysigt! Efter det åkte vi Bubbla på cruisingen.

Kvällen fick mej att fundera över stolthet. Är det stolthet att inte visa att man bryr sej? Och hur gör man det i så fall? Spelar man med och lattjar som vanligt eller är cool och nonchalant? Inget av det känns bra. Stolthet = visa sig oberörd, eller? Är det inte "mognare" att visa hur man känner? Att stå upp för sina känslor? Är inte det om något stolthet? Jag har alltid försökt bita ihop, inte visa mej "svag" men är det den rätta taktiken? Jag är inte så säker på det längre...men hur gör man då? Visar sig sårbar och låter dom trampa på en istället? Kanske det...men då är man ju i alla fall ärlig. Suck...vilka funderingar...när jag kom hem inatt tog jag kort på mej själv...tittade på bilden och log, väljer man bort det får man ju skylla sig själv haha! Skrattade åt mej själv och mina funderingar...men bättre det än som förr...då jag inte gjorde annat än sökte fel hos mej själv.

This is me, take it or leave it! :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar